RSS

Tuesday, April 27, 2010

rindu sangat nak belajar balik!!!

salam ....

hmm... i need 2 continue my 2nd degree!!!!... hari ni, tiba-tiba rasa nak sangat sambung belajar... rindu plak ngan kawan2 master di ukm dulu... walaupun ketika itu masih tidak bekerja dan tak byk pengalaman tapi rase seronok belajar dengan mereka yang dah banyak pengalaman... kadang-kadang rasa kagum dengan semangat pelajar luar negara yg lain.. mereka betul2 bersungguh-sungguh dan memanfaatkan masa sepanjang berada di negara orang (teringat zmn di oversea dulu, mmg pulun habis study.....)

tempoh 6 bulan di ukm sangat berharga... bergelumang dengan buku, assignment, kajian2 mmg kadang-kadang rasa memenatkan... lagi2 tak duduk hostel.. mmg sgt menguji kesabaran.... bergelumang dgn golongan master n PhD rase rendah diri sangat sbb masih banyak lagi khazanah ilmu yg belum diterokai lagi...

saya nak further studies jugakkk!!!! rasa tak puas belajar haritu... bkn sengaja untuk berhenti master tapi tawaran kerjaya juga perlu dipikirkan memandangkan usia yang semakin meningkat dan memikirkan kemungkinan peluang sukar di masa akan datang... dan akhirnya jun 2008 aku mengundurkan diri dari pengajian dan menyambung diploma pendidikan di universiti malaya...dan memikirkan satu masa nanti aku akan sambung jugak study.. dan target dalam jangka masa umur sblm 30 thn.. tapiiiiii rase mcm tak dapat sbb slps buat dip.ed, terikat 2thn kena kerja ngn KPM dan baru boleh ke mana2... so, from now.. ade 1thn setengah lagi... sabarr ye huda....

my elder sister klong, dah ade master umur 24 tahun... settle dah.. sekarang ni tengah plan nk smbung phD pulak... adik pulak tinggal nk siapkan tesis master n insyaAllah habis tahun ni.. dan saye belum mempunyai master lg....:(( masih banyak lagi kekurangan diriku...

zaman belajar dan bekerja sangat berbeza... sape yang dah mengalaminya pasti akan tahu... mulai hari ni, aku perlu merangka-rangka ke manakah perlu aku menyambung pengajian dan apakah bidang yang perlu aku ambil??berkira-kira ingin menyambung pengajian di Madinah atau Jordan(cita-cita pertama ku nak ke sana sejak 1st degree lagi)... semoga Allah swt makbulkan doa dan impianku...



seketika cuma di ukm


Ya TuhanKu, kau bantulah aku dalam menyelesaikan segala urusan-urusanku.. aminnnn

0 comments:

Post a Comment

nasyeed