RSS

Wednesday, February 12, 2014

~ Ujian ~


Ujian mengajar saya erti ketabahan...
Ujian mengajar saya erti kesabaran...
Ujian mendidik saya rasa bersyukur...
Ujian mendidik saya rasa keinsafan...
Ujian melatih saya menjadi insan yang cekal...
Ujian melatih saya menjadi insan yang kuat...
Ujian menjadikan saya redha atas kehendakNya..
Dengan ujian lah menjadikan kita  hampir dengan 
Yang Maha ESA...

Kata hati.......
Saya tak kuat nak menghadapi ujian ini..
Saya tak mampu nak mengharungi ujian ini....
Saya tak berdaya nak melalui ujian ini...
Saya tak sanggup nak menempuhi ujian ini...
Itulah manusia, iman yang tipis..
Adakalanya iman bertambah dan berkurang...

Tapi janji Allah itu benar..
Dalam firmanNya yang bermaksud :
" Dan orang-orang yang sabar kerana mengharapkan keredhaan Tuhan
mereka semata-mata, dan mendirikan sembahyang, serta mendermakan
dari apa yang Kami kurniakan kepada mereka, secara bersembunyi
atau secara terbuka, dan mereka menolak kejahatan dengan cara yang baik,
mereka itu semuanya adalah disediakan baginya balasan yang 
sebaik-baiknya pada hari akhirat". (Surah Ar-ra'd : 22)

Tq kak hawa...
Bagi ayat ni pada saya..
Pengubat Jiwa....

~ Nukilan Rasa ~
.........huda............

            



0 comments:

Post a Comment

nasyeed